Timemanagement
De eerste module heet 'timemanagement' en is vooral gebaseerd op assertiviteit. Een assertieve, bewust opererende schoolleider volgt zijn of haar doelen. Reageert niet, maar regisseert. Beschikt over professioneel zelfbewustzijn en voert niet klakkeloos uit wat van hem of haar wordt gevraagd. Deze module helpt je daarvoor aan het benodigde instrumentarium.
Wie alleen de belangrijkste apen op haar of zijn schouder heeft zitten, komt aan effectief management toe. Maar hoe stuur je de andere apen naar je medewerkers, het bestuur en de ouders? Dat is de kern van module drie.
Feedback geven en ontvangen
Deze module gaat om feedback geven en ontvangen. Positieve kritiek geven én krijgen hoort tot de lastigste onderdelen van onze communicatie. Leiders die de kunst beheersen, hebben een voorsprong. Deze module wordt, net als de andere vijf, in meer of mindere mate ingezet als je profiel en je doelen daarom vragen.
De coaching on the job, die centraal staat en zo kenmerkend is voor mijn hulp aan schoolleiders, heeft zijn effectiviteit bewezen. Doordat ik tijdelijk deel uitmaak van jouw wereld als schoolleider, ontstaat in zeer korte tijd een betrouwbaar beeld van je kracht en je ontwikkelpunten. Bovendien helpt de voortdurende aandacht om veranderingen in korte tijd succesvol te implementeren. Het helpt je aan de authentieke kracht die onmisbaar is voor een moderne schoolleider.